Persbericht De Haagse Uitdaging

27 juli 2023

Den Haag / Valkenburg 25 juli-2023

De Haagse Uitdaging, de sociaal maatschappelijke makelaar van Den Haag, in deze tijd van groot belang.

De missie luidt: „Maatschappelijk betrokken ondernemers stimuleren  maatschappelijke organisaties te ondersteunen“.

De Haagse Uitdaging is dé sociaal maatschappelijke makelaar van Den Haag. Het is een netwerk waar maatschappelijk, cultureel en ondernemend Den Haag elkaar ontmoet en elkaar uitdaagt iets terug te doen voor deze stad.

Het is een netwerk dat bedrijven in contact brengt met maatschappelijke en culturele organisaties die behoefte hebben aan kennis, menskracht of spullen. Met gesloten beurs verbindt de Haagse Uitdaging als spin in het web maatschappelijke organisaties aan het lokale bedrijfsleven

Maatschappelijk betrokken

Maatschappelijke en culturele organisaties hebben vaak mooie ideeën, maar door gebrek aan geld, tijd of  goede apparatuur/kennis kan de uitvoering weleens achterblijven. De Haagse Uitdaging kent de bedrijven die hun kennis, materialen of medewerkers willen delen. Zij gaat daarbij voor de win-win-win-situatie waarmee zij de verenigingen en stichtingen vooruit helpt en nieuwe verbindingen legt tussen bedrijfsleven en de samenleving.

De Haagse Uitdaging maakt deel uit van de Nederlandse Uitdaging die landelijk 40 vestigingen telt. Door het jaar heen worden programmas en campagnes ontwikkeld. Zo worden eenzaamheid en armoede in het programma Samen-Rijk evenals de vergroening en verduurzaming van de stad met het programma Groen-Geel aangepakt. Bovendien zorgt zij met het programma Zand-Veen voor verbinding van de verschillende sociaal-culturele groepen in de stad.

De Haagse uitdaging werkt lokaal met de kracht van de landelijke organisatie

Ondernemersnetwerk

De Haagse Uitdaging is een bijzonder ondernemersnetwerk voor Maatschappelijk Betrokken Ondernemers. Niet praten maar doen! Naast het verbinden van vraag en aanbod, initieert de Haagse Uitdaging bijeenkomsten voor betrokken en geïnteresseerde bedrijven. De Netwerkevenementen zijn bedoeld om bedrijven met elkaar in contact te brengen en op die manier verder te helpen. Zij maken gebruik van het netwerk en zo groeit het netwerk en het aantal succesvolle matches neemt daarmee ook toe.

Op 24 oktober vindt er van 15.30 u. tot 18.00 u. de maatschappelijke beursvloer plaats op het Zuid-West College Beresteinlaan 627 Den Haag in samenwerking met Pep Den Haag, Wijkz, Cultuurschakel, SocialClub en dankzij  de Gemeente Den Haag en Fonds 2018. Daar ontmoeten maatschappelijke organisaties, vrijwilligersorganisaties, overheden en  scholen lokale bedrijven, die maatschappelijk ondernemen van groot belang vinden.

Het nieuwe stichting bestaat uit de vrijwilligers:
  • Voorzitter:                   Astrid Plugge, Mare Gastouderbureau
  • Bestuurslid:                Jos van Heerde, J2Creators
  • Matchmakers:            Joanne Littooij, Jacqueline Kervenzee, PatriesBaijer-Jakubka, en Gijs Hogervorst
  • PR:                             Peter wijnen Puplic relations
  • Raad van bestuur:      Jeroen Duijvestein, Bam Bouw en Techniek

Informatie en details over De Haagse Uitdagingwww.dehaagseuitdaging.nl

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie en interviews met de voorzitter van het bestuur:
Peter Wijnen Public Relations
Peter Wijnen ( eveneens vrijwilliger)
M 06 54 208 345.