Maatschappelijke Beursvloer

Den Haag

Wil jij als bedrijf maatschappelijk betrokken zijn?

Maatschappelijke Beursvloer Den Haag op 24 oktober 2023 is hét netwerk evenement waar vragen van stichtingen en verenigingen samen komen met het aanbod van het lokale bedrijfsleven. In ruil voor een realistische tegenprestatie helpen ondernemers maatschappelijke organisaties met mensen, know-how, materialen of faciliteiten. Op een dynamische, laagdrempelige en leuke manier sluiten ze deals in de vorm van matches met gesloten beurs. Zo werken we samen aan een mooiere stad.

Maatschappelijke Beursvloer Den Haag is een samenwerking van PEP Den Haag, De Haagse Uitdaging, Social Club Den Haag, Xtra Welzijn, Cultuurschakel en Sport Support van de Gemeente Den Haag.

Hoe ziet het eruit?

De Beursvloer is een ruimte die wordt ingericht met stands waar maatschappelijke organisaties en bedrijven zich presenteren. Er zijn verschillende expertisehoeken, meestal: materialen en faciliteiten; advies (juridisch, financieel, technisch, ICT); Coaching, training en onderzoek; menskracht, klussen en activiteiten, marketing, communicatie en public relaties. De indeling is afhankelijk van de vraag en het aanbod. Dus als jouw bedrijf iets aan te bieden heeft op het gebied van b.v. juridisch advies, dan komen jullie in deze expertisehoek.

Er zijn gewoon statafels, om met elkaar in gesprek te gaan. De maatschappelijke organisaties stappen op de bedrijven af. Maar andersom gebeurt ook! De maatschappelijke organisaties die meedoen, hebben van tevoren hun hulpvraag ingediend. De bedrijven worden hier vóórafgaand van de beursvloer over geïnformeerd. Ook hebben de maatschappelijke organisaties nagedacht over hun tegenprestatie.

Als er een match is gemaakt, dan gaan het bedrijf en de maatschappelijke organisatie samen naar de ‘notaris’ om hun match vast te leggen. En wordt er op de gong geslagen én de match toegevoegd aan de Matchwall. Ook krijgen beiden een fysiek kenmerk van de match, b.v. een Wuppie op de schouder. Ná de Maatschappelijke Beursvloer maken het bedrijf en de maatschappelijke organisatie een afspraak om de match daadwerkelijk te realiseren.

Kortom: het is een leuke informele sfeer, waarin snel zaken worden gedaan. Het is een win-win voor alle partijen. Tip: kom met minimaal 2 personen!

Na jaren weer terug in Den Haag

De Maatschappelijke Beursvloer Den Haag
24 september 2024 

Waarom meedoen als bedrijf?

Als bedrijf bent u betrokken bij uw stad, u wilt (nog meer) invulling geven aan uw maatschappelijke betrokkenheid, MVO-beleid of werknemersvrijwilligerswerk. Tijdens de Beursvloer ontmoet u in korte tijd verschillende Haagse sociale initiatieven. Met de organisaties die u een warm hart toedraagt, maakt u ter plekke afspraken over uw bijdrage (expertise, materialen, faciliteiten of helpende handen – geen geld) en hun tegenprestatie; de match. Uw maatschappelijke betrokkenheid wordt uitgedragen op social media.

Deelname is gratis

Waarom meedoen als maatschappelijke organisatie?

Als maatschappelijke organisatie (zorg, sport, onderwijs, kunst, muziek, etc) zet u zich in voor de lokale samenleving. Om uw doelen te realiseren, kunt u ondersteuning vanuit het bedrijfsleven goed gebruiken. Tijdens de Beursvloer ontmoet u bedrijven die willen helpen uw hulpvraag te realiseren (bv met expertise, materialen, faciliteiten of helpende handen – geen geld) in ruil voor een creatieve of ludieke tegenprestatie. Geef je hier op voor de workshop ‘Beursvloer’ op datum x voor informatie en een goede voorbereiding op jouw hulpvraag.

Deelname is gratis

Informatie en workshop
Maatschappelijke Beursvloer

Wat is een match?

Er is sprake van een match wanneer een bedrijf wil bijdragen aan de hulpvraag van de maatschappelijke organisatie en er concrete afspraken gemaakt zijn over de bijdrage van het bedrijf en de tegenprestatie van de maatschappelijke organisatie. Matches worden officieel door de notaris bevestigd.

Voorbeelden

  • Een accountants firma stelt de jaarrekening van een natuurstichting op en geeft de penningmeester hierbij enkele uren advies. De natuurstichting verzorgt als dank een heerlijke wandeling (met gids) voor alle medewerkers van het bedrijf en sluit de match af met een gezamenlijke picknick.
  • Een marketingadviesbureau schrijft voor een verzorgingstehuis een communicatieplan. Als tegenprestatie mag het adviesbureau hun jaarlijkse sinterklaasfeest houden in het verzorgingstehuis en levert het tehuis ‘sinterklaas’.
  • Afgeschreven meubilair van een bedrijf krijgt een tweede leven in de kantoorruimte van een stichting. De stichting biedt hiervoor haar ruimte viermaal er jaar aan voor vergaderingen van het bedrijf.
  • Leden van de Rotary knappen de dierenverblijven op van de nabijgelegen kinderboerderij. De kinderboerderij organiseert een leuke middag voor de kinderen van de Rotary leden.
Scroll naar boven